Ska du fira in våren på Coachella?

Den 25 januari släpptes biljetterna till Coachella Festivalen i Kalifornien. Förra året hade jag gjort vad som helst för att kunna åka dit och hänga, men i år är jag inte alls övertygad. Tyvärr.

Deras headliner är Roger Waters, den gamla Pink Floyd räven. Han var ju på Roskilde för två år sen, visst har han med PF producerat ex antal bra låtar, men sen står även Jack Johnson, Portishead och Kraftwerk som headlines.
Det känns inte ett dugg färskt.

För nästan exakt ett år sedan (idag är det 88 dagar kvar till festivalstart) skrev vi på Sockerlobbyn om Coachella, då visade arrangörerna prov på riktig bandbokningskonst! Läs om det här - Festival=Öken?

Jag fann dock några guldklimpar längre ned i mindre textstorlek;

Sockerlobbyn gillar; The Verve - Death Cab For Cutie - Justice - Rilo Kiley - M.I.A. - Vampire Weekend -

♦ Extra Glada nyheter för Sockerlobbyn-Sofie: Chromeo - Kate Nash - New Young Pony Club - Calvin Harris

Något för Linn; Cold War Kids - Jamie T

Skandinavien har sina representanter alright (necesserily not my favourites); Turbonegro och 120 Days (N), Shout Out Louds - Jens Lekman (S + favoriter :) och I'm from Barcelona (S).

Kolla själva och se om det är något ni gillar :D

image162

Checka också in ökenfestivalens hemsida - http://www.coachella.com/

88 dagar 11 timmar 4 minuter 25 sekunder...
kvar till 2008 års festival start!

/C








Kommentarer
Postat av: Petra

svar:
hej, visst är 70 talet grymt... jag kommer inte ihåg var jag hitta Stoned bliden men kolla runt lite på komentarer till filmen!

lycka till

2008-01-28 @ 12:34:45
URL: http://fashionistaa.blogg.se
Postat av: Skog

Åååå! Kraftwerk och Roger Waters är ju två av mina bästa konserter :). Och portishead? Det är ju sjukt häftigt, de har inte spelat in något nytt på 8 år och varit väldigt inkonsekventa.

Men det är inget radiohead / Chemical brothers förstås :D

2008-02-12 @ 07:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0