Extrapris

Ojoj, vad glad jag är att jag gick till HG. Jag fick ju bra musik för extrapris.

40 svenska riksdaler per band, det är inte fy skam. Så fick jag en fin Shout Out Louds-pin av den snälla farbrorn bakom merchandisedisken, det kan jag leva minst två dagar på, tack så mycket:D

Det var säsongsavslutning på John Doe - lokal Herrgårn, de hade slagit på stort (deras egna ord red. anm.) och tagit in fantastiska Jens Lekman som DJ, jag skymtade honom i båset, wohoo.

Sen var det banden också, Falcon & Shout Out Louds.

shout2
Foto: Caroline Östlund

NY-baserade bandet Falcon, drog igång vid 21.30 snåret, de levererade skön indie-pop med djuriska texter. Jo, deras låtar handlade till stor del om djur. Knäppte lite kort, jag vet inte om jag någonsin kan låta bli att ta kort på konserter, det är något konstigt som tar över mig och så står jag där med 50-11 kort. Jag tog några kort på gitarristens skor, jag gillade dem, jag gillade honom med. Han såg ut som Napoleon Dynamite, vilket gjorde att jag fick en varm känsla i magen.

falconsko
Foto: Caroline Östlund

Shout Out Louds gick på en stund senare. Jag måste pusha lite extra för dem, de är ju från Sofies och min hood! Riktigt bra är det! Några elaka tungor skulle nog säga att det är rätt tråkiga på scen, men jag tycker de har en charm. Sångarens gester och ansiktsuttryck visar på en riktig kärlek till musiken och är riktigt underhållande att titta på.
Sedan att de har en uppsjö med grymma låtar med endast två skivor i ryggen (de hade egentligen styrkan i endast den första "Howl Howl Gaff Gaff") och kobjällrorna på singeln "Tonight I Have To Leave It" är det svängigaste inslaget jag hört på länge. Sen måste jag tillägga att jag tycker att de är ett mycket välklätt band, Bebban, enda tjejen i bandet representerar med färgade strumpbyxor, snyggt mönstrade klänningar och en helgjuten make. Nepp, jag måste ge dem en tummen upp!

                    
shout3
Foto: Caroline Östlund



-People call us renegades 'cus we like living crazy-

Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0