Inte mer än rätt att lyssna på Justice

Paris musikscen har gjort comeback! I ledning står Ed Banger Records med radarparet Gaspard Augé och Xavier de Rosnay under namnet Justice.

Jag har inte riktigt varit så mycket för fransk musik. Om jag tänker efter så kan jag nog inte nämna någon annan än möjligen Daft Punk. Jag har inte heller tidigare varit så inne på electro och andra liknande projekt.
Men! Nu är det roligare än någonsin förut. Justice låt D.A.N.C.E. och dess video som är den coolaste i manna minne ( jag som är t-shirt freak är helt kär!) gör att man inte kan annat än älska de här fransmännen.

Video - D.A.N.C.E.

Roligt nog råkade jag vara hemma igår (inte på U.K. som sagt), zappade runt lite och såg att Musikbyrån var på. De befann sig i just Paris och snackade om det nya Paris och om alla revolutionärer som stod vid fronten för att få alla ögon på franska huvudstaden igen. Förutom Justice snacka de även med Uffie (som också ligger på Ed Banger) - en skittuff brud med sköna beats. "Uffie's bangin' !" Let's go to Parissssss!!!!

image118

Justice spelade också på schyssta Coachella, läs mer i ett tidigare inlägg; Festival=Öken?

Tänk om de skulle komma till HG... ;D

Pop the glock!
Carko


Kommentarer
Postat av: Durmer

Hörrö. Är det inte läge att åka på Hultsfred i år?
Justice, Uffie, Feadz, SebastiAn, Surkin, DJ Mehdi, Alex Gopher - typ allt franskt som svänger.

2007-05-24 @ 19:33:20
URL: http://durmer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0