JA

JA! Idag är det!

http://ärdetaw.nu/




Det här borde finnas i alla städer och länder!! Så kan man kolla tex om man är i Barcelona... även på semester, JA/NEJ?! Man kan ha AW hela dagen då. Man behöver inte ens jobba för att ha AW. Or so I say.

A

Arndt, J. & Friman, A. (1991). Intern Marknadsföring. Malmö: Liber AB (Arndt, J. och Friman, A., Intern marknadsföring, Liber Ekonomi/Almqvist& Wiksell Förlag AB, Malmö, 1991)

B

C

Cahill, D. (1996). Internal Marketing – Your company’s next step to growth. The Howorth

Press, Inc.

Clifton, R. och Maughan, E. (2000) The future of brands – Twenty-five visions,

Macmillan Press LTD, London

D

Dowling, G. (2001) Creating Corporate Reputations – Identity, Image and Performance, Oxford University Press, New York

E

Edwards, H. (2005) Creating Passion Brands: Getting to the Heart of Branding, Kogan Page, London

Ekvall, A., Affärsidéer. En empirisk studie av hur företags verksamhetsinriktning kan analyseras och beskrivas utifrån ett affärsidébegrepp, Företagsekonomiska institutionen Stockholms universitet, (sättning: Ronneby, tryck: Karlskrona), 1990

(Ekvall 1990, sid. 34 affärsidéer :)

Erikson, P (2005). Planerad kommunikation. Malmö: Liber AB

F

Falkheimer, Jesper & Heide, Mats (2003). Reflexiv kommunikation: nya tankar för strategiska kommunikatörer. 1. uppl. Malmö: Liber

Falkheimer, Jesper & Heide, Mats (2007). Strategisk kommunikation: en bok om organisationers relationer. 1. uppl. Lund: Studentlitteratur.

Fiske, John: Kommunikationsteorier – en introduktion. Wahlström och Widstrand, 1990.

G

Grönroos, C. (1996). Marknadsföring i Tjänsteföretag. Malmö: Liber AB

Grönroos, C. (2002). Service management och marknadsföring – En CRM ansats. Malmö: Liber AB)

H

Holmberg, I. och Wiman, M. (2002) En varumärkt värld, Liber, Stockholm

Holmlund, M. (2004) Sverige Superbrands – Ett urval av Sveriges starkaste varumärken, Kristianstads Boktryckeri AB, Kristianstad

I

J

Jacobsen, D.H. Thorsvik, J. (2002). Hur moderna organisationer fungerar. Lund: Studentlitteratur (Jacobsen, D.I. (2002). Vad, hur och varför?. Lund: Studentlitteratur

Jacobsen, D. (2007). Vad, hur och varför? Om metodval i företagsekonomi och andra

samhällsvetenskapliga ämnen. Lund: Studentlitteratur AB

K

Kapferer, J-N. (2004) The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term, Kogan Page, London

Kihlbom, G. (2005). Släpp medarbetarna loss: att utveckla verksamhet genom delaktighet. Uppsala: Konsultförlaget/Uppsala Publishing House

Kjellström, J., Varumärkets betydelse för ditt företag, BDO Revision AB, Karlskrona, 1999

L

Lagergren, H., Varumärkets inre värden, ICT Education KB, Falun, 1998

(sid.19)

Löhman, O. & Steinholtz, D. (2004) Det Ansvarsfulla Företaget: Corporate Social Responsibility i praktiken, Ekerlinds Förlag, Stockholm

M

N

Normann, R. (1992). Service management. Malmö: Liber AB

Normann, R. (1999) Skapande företagsledning, Bonnier Alba, Smedjebacken

Normann, Richard (2000). Service management: ledning och strategi i tjänsteproduktionen. 4. uppl. Malmö: Liber ekonomi.

O

P

Q

R

Rosenlew, A., Intern marknadsföring- en begreppsanalys (Meddelande från Svenska Handelshögskolan), Institutionen för marknadsekonomi, Helsingfors, 1985

Røvik, K A. (2008) Managementsamhället – trender och idéer på 2000-talet, Liber AB, Malmö

S

T

U

Uggla, H. (2003). Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling. Malmö: Liber Ekonomi (Uggla, 2003, s.83)

V

Varey, R.J. Lewis, B.R. (2000). Internal Marketing- Directions for Management. New York: Routledge

W

Windahl, Signitzer & Olsen (1992). Windahl, Swen, Signitzer, Benno & Olsen, Jean T. (1992). Using communication theory: an introduction to planned communication. London: Sage Publ.

X

Y

Z

Å

Ä

Ö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0