Fjärrril och läsare

Till min lycka hade jag dagen till ära fått en ny fråga av min enda läsare M:

"Postat av: M hej carro! det gick jättebra med nagellacket, jag gjorde en hand med mörklila och en med ljusrosa så att jag kunde växla efter signalerna jag fick av mitt <3"

"
några kvällar efter när jag skulle sova vaknade jag av att han - den vackraste pojken i världen- stod utanför mitt fönster med hatt och gitarr i månljuset och sjöng en håkan-låt för mig. jag svarade genom att kasta ner en blomma, eller jag hade ingen blomma så det blev ett sudd istället.

nu undrar jag, nästa gång vi chattar: ska jag citera amelie från montmarte eller 100days of summer? vilken sänder rätt signaler och är gulligast/tokigast/mest romantiskt? och jag tänkte ge den vackre pojken en present, ska jag då ge honom hängslen eller en fluga? du verkar ju veta allt om kärlek så snälla svara!!"



Svar till M:
Först och främst; du kan inte citera någon av filmerna, de är båda baserade på en förljugen historia, man kan inte leva på det sättet på riktigt. Angående 100 days of summer:
Ingen går runt i stan ackompanjerad av en orkester efter att de har legat. Det har bara hänt mig en gång och då jag hörde Bo Kaspers Orkester kl 5.26 på Gröna linjen ut mot Hagsätra. Alltså var det inte på riktigt. För det var det var mest ett susande.
Angående Amelie från Montmarte:
Amelie är en stalker som umgås med trädgårstomtar, sådan vill du inte vara, precis som hora/madonna-tesen. Man kan inte vara sexig samtidigt som man är kompis med en dvärg. Nej, nej, du ska spela svår, det gillar alla killar/män/pojkmän. Det blev jag varse om en söndagsmorgon klockan 03.12 på t-banan mot Hässelby, då en man långsamt sträckte fram en lätt smutsad vit lur mot mitt öra och bad mig lyssna. Jag avböjde och flyttade mig förnärmat till ett annat säte längre bort i vagnen. Sedan flyttade jag tillbaka igen och lyssnade på 'Låt mig komma in' som pojkmannen lockade mig till sitt näste med.

Ps. man ger inte män paket, de klarar sig utan sånt. speciellt om du vill signalera att du är svår. men vinkla gärna tårna mot varandra på bilder du skickar till honom på chatten, det är inviterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0