Blandband #4

Nu kommer ett nytt inlägg med tillökning på mitt Spotify-blandband. Denna gång är det uppdelat i en svensk och en utländsk del, vi börjar med en cover och avslutar med original-versionen för jag gillar båda lika mycket. Det blev en relativt lugn lista denna gång.

Listan lyder som följer:

1. 13 - Håkan Hellström
(Svenskt och välformulerat, känsla och stormar, cover på nr 4)

2.
Ingen Vind Kan Blåsa Omkull Oss Nu - Lasse Lindh
(Denna låt är ett stort undantag, Lasse Lindh är egentligen inte min typ av kille, men den här fin)

3. For Lovers - Peter Wolfe & Pete Doherty
(Det handlar om kärlek och allt därtill, bra och så, pianot är styrkan här och att Pete är mer hög på kärlek och ångest än på annat)

4. Thirteen - Big Star
(Originalet som Håkan gjorde cover på, tonårsångest och ylande som inte går av för hackor. Jag ylade med hela vägen hem från bussen idag, så bra var det. Jag tittade självklart bak för att se så att inte någon annan hörde. Ingen var där så jag sjöng med utan hålla igen på tonerna.)

Bifogar förutom länk till Spotify-listan även den bild som fick mig att vika mig sånär som på tredubbelt i datorsalen idag. Fantastisk är bara förnamnet...


Kommentarer
Postat av: klara

spannande med ny latlista! jag fullkomligt alskar elliot smith! maste da tyvarr saga att hakan inte alls gor laten rattvisa

2010-02-03 @ 00:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0