Intentions

Ibland inser man att det enda rätta att göra i mitten av augusti är att gå på festival. Därför följer jag min magkänsla och åker ned till Way Out West. Line-upen är som vanligt too good to miss.




Som Södda bad mig i en kommentar till förra inlägget och som min intention var med detta inlägg, ska jag skriva lite om vad jag tänkte se på festivalen.


Jag rabblar det jag vill se och fetar det jag måste se:



Torsdag:
Tallest man on earth (för att Carro vill)
jj

Fredag:
Jens Lekman (får inte missas live!)
Panda Bear
Paul Weller (spännande legend)
Beach House
Wu-Tang
TSOOL (med Göteborgs Symfoniorkester, kan bli riktigt effektfullt)
Local Natives (bra, bra och bra)
Miike Snow (var sjukt bra på Medis! Tanz!!)
Iggy & The Stooges (har sett dem tidigare, 2006 utanför Brisbane Australien, legender to say the least)
Jónsi (for the love of Iceland och Sigur Rós)
M.I.A.
The xx

Klubb:
Glasvegas Dj-set
Daniel Gilbert
Wild Nothing
Sleigh Bells (shit, det blir en toss up mellan de här två banden, båda kommer att leverera!)
Miike Snow Dj-set

Lördag:
The Drums (hetaste bandet i indiestan)
Shout Out Louds (gotta stay true to my roots)
Mumford & Sons (vem älskar inte banjon? ingen! jag ska gå på denna)
Radio Dept. (låtarna är odödliga, men live, hoppas att de var bättre än på John Doe i våras...)
Marina & The Diamonds (stjärnskott, kan bli bra live, tror hon kan bjuda på sig själv, hon är nästa stora grej dudes)
Håkan Hellström (Håkan är alltid, alltid alltid bra)
Broken Bells (svänger som attan)
Lykke Li ( även hon fantastisk live, stämningen!)
The Chemical Brothers (boyaaa)
La Roux ( sett på Berns, bra men inte helt hundra, musiken är fullkomligt fenomenal dock)

Klubb:
I Blame Coco (Tror att Stings arvinge kan göra ett bra set!)
Cristopher Sander med vänner


Som det ser ut nu kommer schemat inte att gå ihop, jag är väl medveten om de samvetskval som kommer att snurra i mitt huvud under festivaldagarna men förstå också lyxen att ha såhär många bra band att välja mellan. Äsch, jag säger det rakt ut, Way Out West måste ha Sveriges i särklass främsta bandbokare! Thank God for you.


Kommentarer
Postat av: klara

spelar wu tang clan? på riktigt?

2010-08-11 @ 10:01:11
Postat av: Carro

yes, for real Klara, cooolt!

2010-08-11 @ 10:10:01
URL: http://sockerlobbyn.blogg.se/
Postat av: Erika - Madame Scandaleuse

Ha det så skoj på festivalen! :D

2010-08-11 @ 10:28:01
URL: http://priggles.blogg.se/
Postat av: klara

nej fy faan vad avis jag blir! feett coolt ju

2010-08-11 @ 18:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0