Cellsamt

Idag har det handlat mycket om hud, i synnerhet huden i ansikten. Vadan dessa underliga sammankopplingar? undrar ni. Då jag varit ledig och läst företagsekonomi har det i mitt hem förekommit oändliga timmar av surfande:

Hudcell #1: (odlad hud) Det hela började med att jag bestämde mig för att gå på galleriet på Konstfack, en kille jag och Lydia träffat tidigare studerar där och har en utställning. Han har gjort en avgjutning av sitt ansikte och med hjälp av Linköpings universitetssjukhus odlat fram hud från en skinnbit tagen från hans bakdel. Vidare har han sytt ihop bitarna och placerat dem på utgjutningen. Konstverk! Jag ska dit strax. Läs här.

Hudcell #2: (dåligt med hud) En kvinna fick sitt ansikte bortslitet av en "kändis-schimpans" när hon skulle besöka sin vän som ägde apan. Kvinnan har gästat Oprah för att berätta om händelsen och visa sitt ansikte som är dolt under en slöja. Hon har därmed inte så mycket ansikte kvar. Jag hade hellre valt att bli attackerad av en guldfisk, de lämnar inga större bitmärken och de där fenorna verkar inte ta så mycket skada på ett människoansikte. Läs här.

Hudcell #3: (lagad hud) Den sista (hud)pusselbiten föll på plats när jag tittade på en video från 2001 på PSL, Musikbyrån hade intervjuat Phoenix och jag insåg att gitarristen är harmynt. Titta själva nedan. Ridå.

 

För att ni ska lugna er efter denna lite lätt smakfulla analys, borde ni bara titta på videon och lyssna på Phoenix musikaliska talang och deras följsamt fransk-engelska dialekt (med undertexter om ni inte skulle förstå).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0