Dagen efter/Running Up That Hill

Updaten kommer idag istället för igår, men här är den iallafall.

Dagens låt är Running Up That Hill, även låten som enligt min mening skulle kunnat bli en katastrof på topplistorna om inte Kate Bush haft en sådan karismatisk och genuin röst. Den är för tillfället en av mina absoluta favoritlåtar. Jag brukar oftast lyssna på den några gånger om dagen, till och från uni och väl hemma i lägenheten. Det finns någon intressant mystik i låten som inte går att förneka, uppenbarligen tyckte Placebo samma sak och gjorde en cover, även den minst lika bra. Därför lägger jag upp båda videorna för den nyfikne läsaren att titta på.



Kate Bushs version



Placebos liveversion



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0