Newsflash: 80-talet är över!

Är det sant? Är 1980-talet passé? Det hade jag uppenbarligen ingen aning om då jag har haft en 80-talsinspirerad vecka här på bloggen. Alphaville och Pet Shop Boys? Jag som inte funnit något som helst intresse för 80-tals musik whatsoever tidigare. Jag hade under flera år sett 80-talet som den period när det inte producerades någon kvalitativ musik på någon nivå. Sedan träffade jag Lydia som visade mig att Smiths är värd en extra lyssning, The Cure med. Efter att ha dansat ett otal gånger till Friday I'm In Love och There Is A Light That Never Goes Out på Atmosfärs dansgolv fanns ingen återvändo. Jag kan nu erkänna, jag tycker om 80-tals musik (ändock i begränsad upplaga).

Alphaville är ju sådär, men Forever Young får mig nästan att börja lipa. Jag har sett alldeles för många dramatiska filmer ackompanjerade av Alphavilles odödliga singel.



Oh Mama Can't You Tell?!

Kommentarer
Postat av: Axel

Jag tycker du ska ta en sväng förbi New Order innan du släpper 80-talet! http://www.youtube.com/watch?v=wTa2pXXa7do



Har du förresten sett vilka band som bokats till WoW i första rundan? Bon Iver, Lily Allen, Band of Horses, Arctic Monkeys m fl.Det är i Göteborg det händer i sommar!

2009-03-05 @ 10:38:19
URL: http://mandorlano.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0