Angående Skins musik



Jag undrar hur det kommer sig att man har bytt musik i de Skins-avsnitt som gått på Kanal 5. Ikväll gick sista avsnittet på säsong två av brittiska serien Skins på tv, utan MGMT! I den avslutande scenen spelades nämligen MGMT i bakgrunden när serien gick på brittisk tv och det kändes som den perfekta låten att avsluta med just för att den passar så bra. Jo, jag är partisk för jag diggar MGMt extremt mycket. Varför byter man låt till en ûbertrålig och intetsägande dänga? Hur kan man ta bort MGMT, det förstör ju upplevelsen. Man hade även bytt andra låtar i avsnittet, jag undrar därför om hela serien har fått en musikalisk-makeover innan den skeppades utanför Englands gränser? Disgrace! Det är ju musiken som gör serien.

Så till er som såg Skins på tv ikväll, ladda ned och titta på avsnittet igen. Då med rätt soundtrack.

(Btw, för er som är Skins-frälsta kan jag berätta att säsong tre redan är igång på E4 i England. So, yeay!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0