Breath in breath out

Jag  står inför ett spännande vägskäl, antingen får jag ett nervöst sammanbrott eller så låtsas jag som att det regnar. Jag insåg att jag kommer antagligen att sitta inne idag igen, bara sitta och mysa. Någon gång i timman bryta av min ensamtid med att gå ned och byta några ord med mina föräldrar (det är ju juletid och därmed "familjetid") och ta en smörgås alternativt en ischoklad i röd folieform.


(med "smirket" låtsas jag se världsvan ut och självsäker dessutom, sjukt tillgjort och sjukt förslappad människa)

Jag är inte produktiv!!!


(jag är lite kreativ men inte produktiv)

Vägskälet innebär att jag just nu väljer mellan att få något gjort eller bara njuta av att sitta och dega (fantastisk syssla), mest av allt handlade det om att dega med Poffe men hon sitter och solar sig på en flygplats på Tenerife i sin nya gula delfin-piké (nej, förlåt, det var ju CH som ägde en sådan). Det är förargligt faktiskt, på hennes 24:e födelsedag sitter hon med brorsan och spelar canasta varvat med att rulla tummarna på en flygplats.
Poffe har all rätt att slappa, hon har inget annat val. Jag däremot har många val, jag slappar bort min ungdom förbövelen.

Nej, nu ringer jag Lydia. (Om du ser det här Lydia och jag ännu inte ringt vet du att jag var för förslappad för att ens lyfta luren och slå numret.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0