Jag är så trött så trött ska ni veta, nästan så trött att jag nästan tror att mina ögon ska falla ut ur skallen

Det är roligt att vi på sockerlobbyn-red inte har fixat så att man kan se en hel rubrik om den är längre än en rad. Ni skulle allt bra vilja veta vad som stod där uppe, va? (Ja, ni kan ju faktiskt kolla till höger i rubriklistan.)

Gillar ni statistik?

Som i grundläggande kurs i statistik på universitet. Jag kan dra likheter mellan mina mattelektioner i gymnasiet och självstudier i statistik. Det är ett helvete när ditt svar och boken facit är olika, men rätt kul när det väl träffar rätt. Ja, jag skulle nog nästan kunna ha statistik som hobby om jag hade rätt hela tiden. Jag skulle dock inte få bli statistiker och gå med i deras sektionsstyrelse för Lydia. De heter nämligen Stalin. Synd att inte alla som läser den här bloggen bor i Linköping, mitt nästa nummer av sektionstidningen har en ytterst intressant debattartikel angående studenters sätt att ta sig friheter.
Att det är en "rolig grej" att exempelvis kalla sin styrelse för Stalin. Undrar vem som kan ha skrivit texten...


www.bbc.co.uk

Om jag nudå ska härleda det här inlägget till musik så kan jag tillägga att vi även på campus har en kör som kallar sig Röda Arméns Gosskör. Det ni, hur pk är det på en skala?

Politik, politik, politik.

- c

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0