Isländska under

Om du inte har hört Sigur Rós är det på tiden att du gör det. Deras musik är vackrare än vackrast och låter som ingen musik jag tidigare hört. När världen känns helt upp och ner brukar jag lyssna på dem. Jag sitter i min pyttelägenhet på knappt 19 kvm och bara är. Det är jag och Sigur Rós och ingen annan. Rummet är för litet för att få plats med en till. Om man har tur kanske man kan få sitta på mitt golv en stund och lyssna ändå.

Under 2006 spenderade jag flera timmar sittandes med hörlurar halva natten, bara för att lyssna. I min cd-spelare låg Sigurs tredje skiva som inte har någon titel (samtliga låtar är således också odöpta). Dessa islänningar får mig att tänka tillbaka på den bästa sommaren i manna minne, just den 2006. Jag får fortfarande gåshud ibland.
Det känns som att sommaren 2008 kan bli riktigt bra den med, med Sigur Rós i lurarna är det inte helt omöjligt.




Lyssna och ge det tid, stanna upp och slappna av.

- Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0