En tribute

Jag kunde den inte när min bror Calle försökte få mig att sjunga den. Han har sjungit just de två första stroferna för mig varje gång jag kommit hem det senaste halvåret. Om inte mer. I fredags försökte Lydia i ruset få mig att sjunga med henne i samma sång. Även hon har den senaste veckan nynnat de första stroferna i denna sång. Just såhär:

"Johnny var Evas hjärta låga
han var solen när det dagas
Han var parken när det våras
och vi satt på gräset
som växte i takt med himlen"

Jag kunde den lika lite i fredags som alla gånger hemma i Stockholm. Eller jo, jag kanske har lärt mig någon mening, men sedan är det allt. Det beror nog mest på att jag inte hör vad karln sjunger! Men jag diggar Håkan, det gör jag innerligt. Han är förälskelse, sommar, minnen, drömmar, äsch han är väl allt som är vackert med alla årstider och allt fint på jorden. Jag ska försöka lära mig texten till den här låten, för att när jag lyssnar pirrar det i magen och sommaren känns nära. Så ska det vara när man lyssnar på musik. Det viktigaste är att den känsla förmedlas, så är det!

Jag antar att många vet vilken låt det är bara genom att läsa textraderna ovanför, men för att påminna har jag lagt till en video med. Detta inlägg tillägnar jag lillebror och Lydia, för att ni sjunger från själen och med glädje!



En midsommarnattsdröm - Håkan Hellström

/Caroline

Kommentarer
Postat av: John!

Åh Gud...Den låten alltså. Det är en av mina favoriter ALL-TIME! Men, jag vill inte säga så för sånt ändras. Men den har skapat och skapar minnen!

Mycket bra låt!

2008-05-12 @ 22:01:56
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Postat av: bror din

"bängen drog förbi sen, bängen trållar än"

"bängen" är ett slang för ordet polis, det är därför du inte förstår vad han säger, mon soeur. kom hem snart igen så får du lära dig resten.



"för du har solskenet" ;D



hälsa gurkan grön.

2008-05-13 @ 15:58:01
Postat av: söddisch

vill fortsätta informera karro att bängen är ett romerskt uttryck från början, precis som uttrycket stålar och "ulflundell-fylla".

i övrigt kan jag tillägga att söddisch eminenta blogg skall börja recensera musik. kom med tips så ska jag såga skiten ur den, alternativt ge gramofoninspelningen ett stycke värmande faderligt beröm. jag tycker nämligen att ni recensserar för lite, och "flummar" för mycket.

eder trogen; söddisch

2008-05-14 @ 18:43:39
URL: http://sodda.blogspot.com
Postat av: monika

carro, du skulle varit med när jag, astrid och katja sjöng karaoke för första gången i skåne. vi sjöng bla kom igen lena. astrid dansade på bordet och spillde öl på bönderna som blev sura.



jätteroligt!alla andra som sjöng var sjukt seriösa och sjöng kärleksduetter!! haha

2008-05-15 @ 17:18:57
URL: http://www.vaerst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0