Kooks - en försenad eftersändning

Den här rapporten är precis som min post - försenad.

De flesta fans av The Kooks anser att nya albumet Konk är något av en besvikelse. Jag förstår detta resonemang då som Sofie sa; albumet har inte de här bombsäkra hittarna som det fanns mer än fler av på förra skivan. Det var just detta som gjorde att jag lät bli att lyssna in mig på Konk (antagligen mycket annat med men det är oväsentligt). Tills nu.

Jag som många andra brukar peppa upp mig själv med hjälp av musik. Jag lyssnar på morgonen för att vända min sura sida upp, jag lyssnar påväg till jobbet för att få en schysst start och ett smil som räcker åt alla kunder. Helst vill jag också lyssna på kvarts-rasten men det hinner jag inte alltid. Jag lyssnar på tunnelbanan påväg hem från jobbet, ja ni fattar vart jag vill komma, jag lyssnar på musik nästan hela min lediga tid. I två dagar har jag lyssnat på Konk för att ge den en chans och jag måste säga att jag gillar den. Den är något svagare än Inside In/inside Out men absolut inte en skiva at räkna bort. Hittarna finns där och jag diggar det, speciellt Shine On är min kopp té.

Idag lyssnade jag på Konk på tåget hela vägen till Norrköping, non-stop, det är inte dåligt vettni. Tummen upp för Konk.


Bild: www.thekooks.co.uk

Missa inte The Kooks på Arvika festivalen nästa vecka!

Love,
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0