Följetong Hultsfred # 1 - K. Anttila

Härmed startar jag sockerlobbyns Hultsfred följetong där vi bjuder på bild och text om olika konserter under festivalen. Dagens konsert blir Kristian Anttila
SCEN: P3 SOMMARSESSION@STORA DANS
DAG: LÖRDAG
TID: 12:00

Känsla: Efter en lång natt och en morgon i ett sommarvarmt (stekande) tält bestämde vår kvartett för att gå och se första konserten för dagen på Stora dans. Vi gick lite på vinst och förlust, för ingen av oss hade riktigt hört Kristian Anttilas musik på riktigt. Med sega steg tog vi oss bort mot festivalområdet (mest för att P3 skulle bjuda på frukost, vilket vi såklart missade). Vad vi fick var en enorm dos av energi, boom rakt i knäet. In i magen och ut i benen. En av killarna från Snook var programledare för P3 sommarsessions och gjorde ett jobb helt utan karisma, men K.Anttila och band levererade så intensivt att jag tror att hela den slumrande publiken vaknade (det var trots allt den tredje dagen). Med hits som Smuster och Vill Ha Dig spratt det i publikens ben och jag tror inte att någon stod still under den här konserten. Kristian Anttila var verkligen en glad överraskning och en av festivalens höjdpunkter. Han var så bra att jag fick absitenens besvär och var helt enkell tvungen att gå in och köpa nya skivan "Lille Napoleon" dagen efter jag kom hem.

God bless Anttila!


Fotograf: Caroline Östlund (om ni vill låna bilden fråga mig först!)

Missa inte nästa del i vår följetong!
Over and out!
- Caroline



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0