wooo she's at my party

Tjoo Lobbyn!
Tillbaka från min semestervecka i Barcelona. Jag hade planer på at göra ett riktigt "fett" bildreportage från staden, men efter att ha missat planet, hamnat i Valencia istället för Barca så avslutade jag den turfyllda dagen med att tappa min nya systemkamera i golvet så att den gick sönder. Hah jag skrattade faktiskt åt det!
Det blev inga bilder från min kamera men jag får hänvisa till min vän James bilder. Veckan fylldes av musik, vintageshopping och cycklandes runt för att hitta Barcas boho-kvarter som vi aldrig hittade. De måste nog vara Raval där vårt hostel låg. Höjdpunkten på resan var nog när vi låg på stranden vid Barceloneta och lyssnade på min Mp3 och bara njöt (vårt soundtrack blev klart: MGMT med låten KIds) samt Summercase, festivalen med den ruskiga lineupen. 

Summercase dag 1
Solen gassade och festivalområdet låg precis vid havet i utkanten av Barcelona vilket gjorde att  vi fick en svalkande och behövlig havsbris på oss. Den största höjdpunkten denna kväll blev klart The Verve med låten "Bitter Sweet Symphony", det var helt magiskt. Himlen var kolsvart, luften ljummen och den skönsången som sångaren bjöd på blev så bra som ni säkert kan tänka er.

 Andra artister vi såg den kvällen var Interpol, Blondie and the list goes on.
Interpol såg jag och Carro redan på Arvika vilket gjorde konserten kankse lite mindre magisk än vad den egentligen va. Deras konserten är underbara att ligga på marken, titta upp i himlen och bara njuta till, vilket jag gjorde. På Blondie så var jag och Linn långt fram i publikhavet och dansade loss till den ena gamla hiten efter den andra. Tycker det är coolt att gamla Debbie "is still going strong" men hennes röst svek en aning vilket gjorde att spelningen inte fick fullpott.

Summercase dag 2
Vilken lineup, vilken dag!
Mina och Linns favoband var båda däär--> Kings of Leon och The Kooks!
Vi kom dit vid 18 tiden och hade tänkt att gå och se Pete and The Pirates samt Shout Out Louds. Den planen ändrades en aning när vi såg köandet till The Kooks konserten på den största scenen så vi bestämde oss för att sätta oss ner för att vänta tills att bandet skulle kicka igång. Vi satt där ett tag men hade ganska trevligt i solen och drack massa öl för 3 euro styck vilket är rätt billigt för att vara festival öl.
Det var ett bakis The Kooks som entrade scenen med en schleten Luke vid miccen. Jag vet inte om det kanske var för att det var dagsljus under hela konserten men denna kväll fanns inte energin hos bandet. Speciellt inte hos den nya inhoppande basisten från bandet "the Cat and the Dog" som stod framför mig och Linn gäspandes och flitades med några groupie-tjejer på sidan av scenen. Riktigt oproffsigt, han ska ut lika snabbt som han kom in i bandet! 
De som höll uppe konserten var såklat Luke som vet hur man får igång en publik och denna gång tvingade han hela publikhavet att sätta sig ner under låten "do you wanna". Efter den beordningen blev hela publiken som galna. Han kan tydligt sina tricks för en seg publik och ett segt band. Gitarristen Hugh fyllde år så det blev tårta, champagne och en "happy birthday"-sång med kraftig spank brytning, haha riktigt skoj at höra. 

Kings of Leon
..Kings of Leon..oo de kom några timmar senare och fick mig och Linn höga som hus på deras musik. Jag vet inte vad som hände men vi hoppade högt, skrek så vi nästan inte kunde andas, någonting hände!
Det var magiskt!
Jag kommer aldrig att glömma den konserten.
I den mörka himlen blev deras vita ljussättning en sjukt cool effekt och öset på publiken har jag aldrig tidigare upplevt på en KOL konsert, ALLA sjöng med och hoppade frenetiskt. Efter spelningen stapplade jag och Linn, genomblöta av svett, från folkmassorna och slängde oss på gräset och bara skrattade för att det var så bra, REN LYCKA. Att ett band kan få en att känns sådana känslor!
Kvällen fortsatte tills klockan 06 på morgonen men det enda jag vill komma ihåg  är Caleb i KOL sjungades "Wooh She's at my party"...


/soff  

Kommentarer
Postat av: Carro

finfint soff. så fint!

2008-07-30 @ 22:00:38
URL: http://sockerlobbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0