Om jag är en groupie? Nej, men jag är bandet evigt trogen.

Läs titeln. Så är det med Kings of Leon.
Inget spelar någon roll.
Att de kommit till Sverige så få gånger att jag kan räkna konserterna på en hand. Att när de väl spelar har de en sorts arrogans och inte spelar på något sorts publikfrieri. Sådana saker.

Som sagt, det spelar ingen roll. De är mina husgudar. De coolaste killarna jag känner till. Så får de mig att reagera såhär.
Även fast de skulle ge ut en riktig skitskiva i kritikernas ögon skulle jag ändå vara dem trogen. Jag lyssnar inte på dem varje dag, kanske inte ens varje vecka, men jag har någon sorts tyst överenskommelse med KoL. När de släpper en ny skiva är jag förste man i skivbutiken. När de turnerar hållar jag tummarna för att de ska komma förbi Sverige (förut gick jag in på deras forum och tjatade på att de skulle komma förbi vår huvustad, vilket funkade en gång. Antagligen var det inte alls min förtjänst, men man kan önsketänka). Jag är ett fan, helt enkelt.

Om ni inte har hört Kings of Leon lyssna då på deras trumfkort Aha Shake Heartbreak. Den kommer att rocka sockorna av dig. I annat fall kan ni lyssna på en av mina favoritlåtar från ovannämnda skiva; The Bucket. Se nedan.




KoL @ Rock Werchter 2007

Kärlek!

Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0