The sixties really got me...

Satt och snickrade ihop blandskivor med 60-tals musik häromdagen med min vän F. Jag blev på något sätt musikansvarig för vår tacksittning med temat... tadadaa 60-tal. Jag och F fick efter mycket om och men till två skivor, en poppig och en rockig, kanske överkurs med skivor som egentligen bara ska fungera som bakgrundsbrus i sittningssalen, men bättre med tanke bakom.

Jag diggar 60-tals musik, framförallt samtliga band som höll hov på Woodstock (-69) men i mina yngre tonår var jag insnöad på Motown med Supremes högst på topplistan. Det var väl också lite så vi delade upp det, tidigt 60-tal fick fungera som popskiva och sent som rockdelen. F är svag för Pink Floyd och ville väl egentligen ha en skiva endast med dem, det bekräftades ytterliggare med att en Pink Floyd poster var det första man såg när man steg in i hans lägenhet.

Första resultatet blev en blanding av Beach Boys, Supremes, Marvin Gaye och några andra lirare. Den är rätt feel-goodig, vi tog några Beatles-låtar (eller Paul McCartney-låtar som F underströk) också.
Den rockiga fick lite Bob Dylan, Pink Floyd (of course) och lite mer Beatles (John Lennon låtar som F ännu en gång underströk).

Igår hade vi sittningen, dock kom inte skivorna till så mycket mer användning än till fördrinken. Och mellanfesten:D
Min klassmate C hade också gjort en skiva för att vara schysst, så den rockade vi till!

Skönt att sittningen nu har varit, lite stressigt, speciellt när man ska stå och jyckla inför alla peeps, men en jäkligt kul sittning, indeed!

Summa sumarum; Vi får icke glömma att 60-talet producerade en mängd sköna låtar!

Over and out!
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0