The Cribs i mitt crib

Vad gör man på en söndag? Jo, man lyssnar på The Cribs hos Gus. Vi hörde dem först på Carlings av alla ställen, killen i kassan blev helt lyrisk när vi frågade vilka det var som spelades "De är skitbra!". Jovisst, är de bra! Men någon så entusiastisk på Carlings har jag aldrig sett, good going fella!
Syskontrion The Cribs (nästan som Hanson fast bättre :P) från West Yorkshire har för övrigt släppt tre skivor, den senaste i juli 2007 och går under namnet "Men's Needs, Women's Needs, Whatever'". Bandet ska tydligen vara goda vänner med Kaizer Chiefs och det har hänt att de har gjort covers på varandras låtar och Ricky Wilson (KC) har beskrivit The Cribs som

"one of the most under-rated bands around"

(källa: http://www.lastfm.se/music/The+Cribs/+wiki).

Cribs har turnerat med både Death Cab For Cutie (i nordamerika) och Franz Ferdinand, ett väldigt plus i kanten. Just nu är de ute på NME Awards Tour 2008 i Storbritannien.
För att Cribs är sådär skönt indiesvängiga bjuder jag då därför Eder på en video från senaste albumet.

Men dessförinnan vill jag tipsa om låtar som jag gillar med The Cribs:
Our Bovine Public (sjukt energiska gitarrer!)
Men's Needs (i refrängen skriker sig sångaren nästan hes när han vill understryka att män också har behov., men de är giriga..:)
Men the alltime favourite måste väl ändå vara
Moving Pictures som nedan finns som video!


The Cribs - Moving Pictures

"Fantastiskt att någon uppfann att man skulle ha handtag på toalettpappersförpackningarna"
- Okänd

Sunday, bloody sunday,
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0