The poor poor woman (den stackars fattiga kvinnan)

Det här skulle utan tvekan kunna vara ett namn på en pjäs, men icke. Det är en scen ur verkligheten. Det är jag.

Jag är fattig och student. Det senare spelar inte så stor roll för livet som student är i övrigt mycket trevligt, men det är också orsaken till min sveda. Om man ska se det från den ljusa sidan kan vi konstatera att jag vet hur man sparar. Nehe, inte det heller. Ibland så. Skulle gärna köpa mig en systemkamera, så när jag skaffar mig ett propert jobb med proper lön (jo, jag jobbar faktiskt nu med fast jag borde arbeta fler timmar), då ska ni se! Jag upprepar, då ska ni få se.

Jag köpte jäst idag, jag ska bli hemmafru och baka mitt eget bröd.

Spotify
rullar på fint. Jag har lyssnat på allt från Tiger Lou till discohits för att få lite feeling.



Säkert! och Markus Krunegård hjälper mig plugga statistik nu (för att kunna klara tentor=CSN). En wunderbar duett om sånt man tänker på men inte vill säga. Jag tänker på jullov men säger inte det till min statistikbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0