Följetong: Idoler

När man är 12 år behöver man kvinnliga föebilder, sådana som visar att man ska sätta ned foten om det inte känns bra. Bland Spice Girls och snälla pojkband med långa pagefrisyrer var det mycket bubbelpop och fint gulligull.
Sedan kom Anouk ut med sin singel Nobody's Wife och jag blev helt såld. Det var ju precis en sån vrålande tjej jag behövde som förebild. Sedan fortsatte jag lyssna på Spice Girls och Aqua och glömde bort henne.

Sofie som är i Holland nu berättade att Anouk är jättestor där i sitt hemland och att hon hade fått en biljett till en av hennes slutsålda konserter i Amsterdam. Det fick mig att  kolla på videon från 1997 till singeln jag nämnde ovan. Jag kan fortfarande låten utantill. That's all I'm saying.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0