Dags att flytta?

Jag och Soff har haft långa diskussioner om Kings of Leons något mjäkigare och mainstream sound som visat sig på senaste skivan. De började som den råaste sortens garageband och levererade en debutskiva med oborstat sound i hög klass. Uppföljaren Aha Shake Heartbreak är lite mer genomarbetad och är enligt mig den starkaste skivan de gett ut. Jag gillar verkligen Beacuse of The Times men den är lite svagare och mer clean än tidigare skivor, lite mer lättsam men de starka singlarna finns kvar. Köpte On Call-EPn när jag var i London förra året, på denna skiva finns en superb b-sida: My Third House. Vilket driv den låten har! Tryck på singelkonvolutet så kan du lyssna på den på youtube.



"How many necks will you break?"
/ C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0