Vilken härlig Atmosfär!

Visst var det smart av Gustaf Landin och Gustaf Sundell att starta klubben Atmosfär på annars halvintressanta* utestället Platå i Linköping?
*[Se det såhär; Om du är trött på bratkulturen=trååkigt! Om du gillar att klä dig i gås-jacka=skitskoj!]

Jag tycker iallafall att det var en otroligt bra idé! Linköping saknar ställen som spelar musik lite åt mer indie-hållet. Jag läste i en intervju i correns nätbilaga att de båda Gustafarna hade inspirerats av musikklubben John Doe på studentstället [Hg]. John Doe har bland annat kirrat diverse konserter under åren, med indiemusik som bas men spretar åt lite olika genrer. Jag gillar inte att stämpla, de kanske inte ens håller med mig. Hursom är det ett bra koncept.

image149
Foto: atmosfär

På Atmosfär kan du käka, dansa och kolla på konserter ibland. Dricka kan du också göra! Som student och van vid "studentpriser" tycker jag att ölen är för dyr (45 spänn!!!) men annars är musiken excellent! Det finns liksom inget annat ställe som spelar så bra musik som Atmosfär. Very dancable! Om jag går ut på stan, då går jag ingen annanstans.

image155

Foto: Lydia W

Så om du befinner dig i Linköping på en fredag, besök Atmosfär på Platå.

Öppet 19-03
Ålder 20 (18 med studentleg)
(Har för mig att det kostar)
50 kronor i inträde efter klockan 22.00

Just dance!
-C "partypants" :P

Kommentarer
Postat av: lyddan

word!

2007-11-30 @ 13:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0