Vad händer tjockis?

Alla som bor i Linköping och är involverade i det studentikosa (och alla andra med för den delen) vet nog vad som händer i stan just nu. SOF, Student Orkester Festivalen, håller hov och ingen kommer nog stå oberörd, inte minst på lördag då en rejäl karavan drar genom stadskärnan. SOFpartyt startade redan igår onsdag med fest i Norrköping och fortsätter nu i Linköping ända tills på lördag då veckan avslutas med dunder och brak i Folkets Park. Jag köade in på småtimmarna för att få en endags-biljett till lördagen så nu ska jag banne mig gå ;)

Dock finns det en liten festival man kan gå på om man inte fått biljett till ovannämnda. Denna har hamnat lite i skuggan av SOF (iallafall för studenterna), Qué Pasa Gordo är en tvådagarsfestival med temat pop och baktakt.

image121
Bild: www.myspace.com/quepasagordo


Intresserad? Festivalen kickar upp dörrarna på Skylten klockan 18.00 Imorgon.

Fredagens line-up lyder som följer;
♥Shout out Louds
Taxi Taxi
Samuraj Cities
At Direction
♥Min Zhong (måste pusha lite extra för Min!! Gå och titta på Min!)
Amanda Casanellas
Sansui Rocknroll
The Young Inspector

Lördag
(insläpp 13.30)
Eskalator
♥Detektivbyrån
♥Maia Hirasawa
Det Funkar
Agent Simple
Alla´Ska
The Margarets
Elsa
Det Är Kärlek
Glesbygd´n
Lena och Förgörarna
Particia
Tim Koch
Oh Yoko!

So what's it gonna be?? SOF eller Qué Pasa Gordo?

I'm out!
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0