Kulturtant

Hejhej! I fredags var jag på Linköpings vackra inglasade byggnad som är granne med domkyrkan. Precis, du har helt rätt, stadsbiblioteket.

image88
Bild: Erik G Svensson

Här satt jag mest för att låna en dator och skriva ut ett cv. Datorn jag lånade låg i en oupptäckt del av biblioteket som jag inte letat mig in till tidigare. Det var jättespännande. Det finns alltid en massa roliga vrår på stadsbibliotek. Denna vackert soliga dag hittade jag skivhörnan, ni vet den skattkista med musik som går att låna...
...gratis är gott!

Jag ställde mig brevid en man i slips som febrilt letade sig igenom de olika lådorna märkta i bokstavsordning, han hade lagt en en rejäl hög med skivor överst på skåpet. Jag frågade honom om det fanns någon begränsning till hur många skivor man får låna, men uppenbarligen låg svaret redan överst på skåpet, han sa att det inte varit något problem tidigare. Jag började titta igenom samlingarna från A och när jag kommit till G insåg jag att min hög redan rest sig över mannens (och han var nere på X minst!) så jag beslöt mig för att lämna resten av alfabetet tills nästa gång. Nu med 15 skivor rikare (tills den 30 mars...) kan jag lyssna på musik som velat lyssna på men inte orkat och gamla hederliga klassiker som Håkans debutalbum. Jag har fortfarande minst 12 skivor kvar att lyssna på, jag började lyssna i fredags, det ska bli jättekul! Hoppas kunna recensera, mest gammalt men något nytt.

Första skivan jag lyssnade på var; Ed Harcourt - Here Be Monsters någon som är ett Ed fan? Jag ska recensera snart, när inte spanska och kulturgeografi kommer i vägen.

Hoo
Carro


Kommentarer
Postat av: Per

Borde det inte bloggas lite om club sockerlobbyn?

2007-03-19 @ 19:38:22
URL: http://topptre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0