Ännu mer Kärlek

Jag kan inte annat än ge kärlek till det här bandet.

KÄRLEK



"Like a motor railway, taking me out"
 
Jag har bara lyssnat på en låt i ett dygn nu och jag mår så jävla bra!
Det är så musik ska få dig att känna,
hatten av till KOL!

Efter lite resarch lyckades jag hitta en av låtarna från "Because of the Times" i live-version och jag tror att Kingsens tredje album till och med kommer slå ned "A-ha Shake Heartbreak" från första platsen...

Med sångaren Calebs släpiga sydstatsgnäll, låtarna som sjuder av några av de bästa textraderna i historien, Nathans stundvis loja stundvis intensiva trumspel, genialt gitarrförande av Matthew och en skön och kreativ  bas av Jared. Samspelt fyller Kings of Leon var mans högtalare med medlodisk cajunrock,  musik som kan få dig att ramla av stolen.

Arizona, tros bli den 13:e och sista låten på albumet som släpps i april och är en skön outro låt som kan få vemsomhelst att rysa av välmående.

kollive

Tänk dig att du står på en av de bästa konserterna du varit på, bandet annonserar att det här är den sista låten de spelar. Där, mitt ibland alla andra står du. En otrolig känsla sköljer över dig, i en blandning av lycka och vemod, ställer sig nackhåren upp när du hör de första ackorden.
Precis så känns Arizona.

    - Mer KOL, någon?
    - Ja, tack!

Kärlek/
Caroline



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0