We've got soul

Får inte jag, får inte du...
Idag stod jag på IKEA med kassarna fulla några hundra meter från kassan, precis vid mållinjen...
Då ropar de ut - kod 1000, all personal kod 1000!
Därefter ropar de ut till oss att lämna lokalen, damn! De snackade om tekniska problem vilket i detta fall handlade om ett bombhot. Det ironiska i det hela var killens förklaring till bomben i IKANO-huset, som enligt källor skulle vara något i stil med:
- Jag är avundsjuk på alla som har råd att köpa mycket saker. Se vart överkonsumtionen har fört oss...

Mitt i detta trauma och väntan i den långa bilkön ut ur parkeringen spelade min bror Salem Al Fakir, räddaren i nöden! Tack för svänget.

Jag måste säga att jag gillar hans sound och  spelar lite i samma liga som Christian Walz, vilken jag tycker gjort bra svängig soul pop. Men mer än Walz och Motown (och Stevie Wonder som han liknats vid) liknar hans låtar en oerhört talangfull musiker som kallar sig Hofstone, han släppte en skiva för några år sedan som inte fick särskilt mycket uppmärksamhet men är väldigt bra. Genom min mor som fick detta musiktips av min kusin kom jag i kontakt med hans verk och jag vill starkt rekommendera denna Stockholms kille. Han har tagit mycket inspiration av sydamerikanska toner som han gör till sina egna, helt enkelt lättsam musik som gör en glad.

hof
Bild: www.hofstone.com

Tjipp!
Carro



Kommentarer
Postat av: cheriie

bombhot mot ikea! stackars kille... haha vad trevlig din blogg är, vi gillar samma musik, märker jag! ha det bra:D

2008-02-09 @ 20:51:45
URL: http://cheriie.blogg.se
Postat av: sockerlobbyn - Carro

halå cheriie! Kul att du gillar bloggen och väldigt väldigt kul att vi gillar samma typ av musik! ha en skön söndag!

2008-02-10 @ 12:25:33
URL: http://sockerlobbyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0