Library music sessions 2

Är gräset grönare på andra sidan?

Band: The Essex Green
Album: The Long Goodbye
År: 2003

essex

Ja, här har vi dem alltså, The Essex Green. Ett NY-multiband, medlemmar med rötter tillhörande i andra bandkonstellationer. Jag vet inte om det här är ett sidprojekt eller det bandet de verkligen vill satsa på, men det låter rätt genomtänkt. Efter att ha lyssnat igenom bandets skiva från -03, slår det mig direkt att de stundtals låter som The Mamas & The Papas under sina gulddagar. Falsett sång och trevligt gung. Lägg på lite extra gitarrsolon och du får Essex Green.
Min favorit på skivan är låten Julia, en riktigt bra gunglåt! Ja, tänk dig att du sitter på en gunga på sommaren och solen värmer om benen och musiken slår samma takt som gungans pendelrörelse. Fin flöjt och fin sång.
Det är trevligt helt enkelt, lite indiepop, lite folkmusik, lite av varje men inte något som är jättespännande.

Kuriosa: Essex Green turnerade senast i Sverige i början av oktober förra året, de besökte också Accelerator - The Big one under juli samma år.

BETYG: ***


Någon annan som tycker annorlunda?


Tack o hej!
C





Kommentarer
Postat av: soff

Bra jobbat med bloggen Carro!!! oo det e mycket o göra just nu men jag kommer o lämna en rapport efter Sockerlobbyn har vart!pöss

2007-04-13 @ 18:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0