Library music session 1

Jag var tvungen att låna om musiken, det vill säga de femton skivor jag hittat på bibblan, idag börjar jag recensera:

Band: The Lemonheads
Album: Car Button Cloth
År: 1996

image101

The Lemonheads gör mig förvirrad, vilka är de egentligen? Det känns som att sångaren Evan Dando vill vara flera personer samtidigt.
Ibland låter det precis som den föregående grungeperioden i början av nittiotalet, nästan som Pearl Jam, men snäppet sämre (Jag gillar Pearl Jam väldigt mycket!). Andra gånger tror jag att jag hamnat på en veranda i
amerikanska södern där en ensam man sitter med sin gitarr. Några gånger förs tankarna till Creedence Clearwater Revival eller en singer-songwriter med sväng. Det är som att de vill vara uppdaterade men ändå retro, det är en svår balansgång. Vet inte riktigt vad jag ska säga, det låter rätt vardagligt. Kanske det krävs ett par lyssningar till innan skivan fastnar, jag har redan fått en favorit, den lite "Pete Yorn-iga" = If I Could Talk I'd Tell You.

BETYG: ***

Varken bra eller dåligt, kan tänka mig att det passar när man ska grilla i den stundande sommarvärmen.
Lyssna själva och säg vad ni tycker!

Peace & Love
C






Kommentarer
Postat av: Linea

Jo, du går in där man skriver. Där finns en knapp, den är brevid den man gör streck me. Så trycker man bara på den så kan man välja vilken symbol man vill ha och så kan man välja det söta hjärtat (:

2007-04-11 @ 14:56:55
URL: http://kliar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0