LoLHorse

Riktigt dålig titel men jag har ibland riktigt trött humor och skrattar för tillfället åt olika LOLcats, jag tycker att de är assköna. So, there you go; trött humor.

Något (eller några) bra är dock bandet Band Of Horses, sockerlobbyn gillar dem skarpt.
De är från Amerikat, men är långt ifrån (även här) trötta mainstreamband som Creed (var ett stort fan för några år sedan men det har klingat av till stor del, så missförstå mig rätt Creed-fans).
Jag tycker nästan att de låter som kanadensare, vet inte hur jag ska förklara det men känslan av kanadensisk mjuk men rå indierock finns där. Lättlyssnat men ändå lite svårt. Ett band med många ansikten men med en välutförd helhet. Ta och lyssna på deras album Cease To Begin.

boh
Foto: bandofhorses.com   (något retuscherad av mig) ;)

Om du ska på Roskilde festivalen detta år får du absolut inte missa Band of Horses!

/ C

Kommentarer
Postat av: carin

jag håller med om att de låter lite kanadensiska.
väldigt bra är dom i alla fall. gillar er blogg, det finns väldigt få personliga musikbloggar faktiskt. jag har nästan en, haha. fast den handlar inte bara om musik förstås.

2008-02-21 @ 22:10:07
URL: http://carins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0