Indieallsång, Skansen 2.0

Ett år har jag längtat. Sommaren 2007 saknade något. Det var indieallsången på Debaser förstås. I fredags tajmade jag och Lydia in det och var där übertidigt bara för att kunna komma in. Såhär såg Debaser ut en halvtimma innan öppning.


Foto: Caroline Östlund

Popsnören, avdankade britpopare och indiekids + övriga väntade snällt i denna gigantiska kö. Tur nog kom vi in bland de första och fick bord.



Foto: Caroline Östlund

Lydia började sjunga direkt när hon kom in. Cirka två timmar innan allt drog igång.



Foto: Caroline Östlund. Äsch jag har tagit samtliga bilder.
Om ni vill låna måste ni ange bloggens adress och mitt namn.


Man fick ett finfint sånghäfte och cidern fick man i ett lyxigt glas, även fast det bara var Nik's päroncider.




Jag ville sjunga den här och hoppades på att mackan skulle komma och gästspela lite. Det hände aldrig.




Vi var mycket förväntansfulla.




Indiekören fick kicka igång skiten med en R.Kelly låt.




Sedan kom husguden Magnus Carlson och tog ton.




Catti Brandelius aka Miss Universum var allsångsledare som tidigare år. Kvinnan är över trettio men snackar som en femtonåring. Jag tror att vi sjunger Common People med Pulp här.




Isabelle Erkendal från West End Girls sjöng Suburbia med oss.




Måns Jälevik från Her Majesty gjorde också ett gästspel.




© Caroline Östlund

Kvällens höjdpunkt: Love Will Tear Us Apart med Joy Division. Jag och Lydia gjorde de obligatoriska gesterna.

Sedan var kvällen slut och vi traskade hem med ett leende på läpparna.

Gå på indieallsång om ni får möjlighet!

Kärlek
Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0