Gå ned för de glada minnenas allé

Gänget! Jag har för tillfället Goo Goo Dolls-revival! Jag drog fram gamla Bettan (ja, jag har döpt min stereo), lirkade fram min "skivbok" ur gömmorna, satte på den skivan som Bettan lät mig spela (brända skivor är ett big no-no, sönderspelade skivor brukar inte ens stereon hitta. Jag har haft Bettan sedan jag var tolv...), efter x antal försök blev det "Dizzy Up The Girl". Denna skiva var med mig under hela åttan och fram tills för några år sedan, den har legat på hyllan en stund nu. Kalla mig osmaklig men jag gillar nästan samtliga amerikanska gitarr-riff från band som liknar ovannämnda (med reservation för band som slagit igenom efter 2004/2005 typ, det är allt som oftast dynga).

Om ni inte känner till Goo Goo Dolls finns det nog ändå en låt som de flesta har hört; Iris (den ger mig faktiskt gåshud fortfarande, även fast den är äckligt amerikansk). Låten var med i filmen City of Angels med allas vår favoritskådis Nicholas Cage. Skickar med en spotify-länk till deras Greatest Hits-album så ni kan catch up, men hörrni, skippa alla låtar där Johnny sjunger, han låter som en kråka. Vet inte varför de överhuvudtaget låter honom sjunga, för att hålla freden i bandet månne?

Om ni gillar't skulle jag rekommendera er att även lyssna på skivan "Gutterflower" som var en av mina favoriter när den kom.

Mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0