Rajdigt

Som vanligt lyckas man slå två flugor i en smäll, helst utan att ha med varandra och göra och gärna krocka planeringsmässigt.
Denna gång handlar det om en tenta samt en fest, båda imorrn såklart.

Historien börjar för drygt verckor sedan då jag och Boris bestämde oss för att det var dags för institutionsfest igen och det viskats i korridorerna att det faktiskt var vår kalsss tur denna gång. Utan att så mycket som att titta bak tog vi tag i spakarna och började planera det Storslagna, en köksfest*!

*I vår korridor hade det börjats bygga ett kök för alla Reklam & PRare att ta del av och nyttja (se bild nedan).



Vi såg vår chans och tänkte att fredagen 12 februari passar ju alldeles utmärkt. Sagt och gjort, denna vecka har det blivit festplanering, helhjärtad biljettförsäljning (dock halvhjärtade biljettköp) samt tentaplugg + plugg + plugg.

Vi har även gnisslat tänder i sömnen då köket inte såg att bli klart till vår premiär, vi som hade tankar om att slänga champisflaska på köksluckorna för att inviga ordentligt, sådant går ej utan vask. Idag kunde jag och Boris ousta ut då vi såg hantverkarn lägga sin sista hand på rören och vi applåderade honom för sitt fina arbete. Köket är därmed klart och festen har nu återfunnit sitt syfte.

Imorrn smäller det, tenta sedan fest. Om det blir A på båda sådär i efterhand, då ska jag tanmefan kyssa er i pannan! Alla ni vackra läsare!

Rajdigt.

Ser framemot imorrn med bitterljuv smak i munnen, önska mig lycka till...

Dansskorna är putsade iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0