hetsigt, sorgligt, fint.

Spotify soundtrack: En hand i himlen


Lördag var det igen. Tröttheten har bit för bit bestigit min kropp och nu börjar jag ge upp. Hamsterhjulet snurrar fortfarande då jag (fan, jag kan inte koncentrera mig när jag hör Idol-Ola snacka på spotify, please shut up)...
har reklamkampanj-inlämning på tisdag och muntlig presentation efterföljande dag. Det är alltså inte klart, salstenta förra fredagen, hemtenta torsdag-fredag denna vecka...

...jag skrattar utåt men gråter inombords. Kreverar.


Men! jag andas. tack gode gud.

Mitt ljus i tunneln är den traditionsenliga listan (jag bygger upp mitt liv på att-göra-listor, det är det bästa jag vet.):

Bästa-i-helgen-listan:

* Min kick-ass-klass som genom pepp klarade av att genomföra vår första hemtenta tillsammans, speciellt shout-out till Carro & C-H (löjligt klyschigt, men sån är jag). Tacka vet jag facebook och kollektiv ångest.
* Sofie. Allt jag behöver i alla lägen, en Soff.
* Öl. Desto roligare om man sitter på Carmen med Freddie och pratar om kaffe och juice och inte om hemtentor.
* Att personer orkar med att sitta uppe och lyssna på mitt snack till halv tre på natten.
* Det fina par som jag träffade igår och som tillsammans med Soff gjorde Weekday-festen lite mindre "svår" och desto mer nöjesfylld. Och så blev jag bjuden på en fest, fint.

En lite  parantes;
[Gäst på Weekday-fest: "Javisst, jag har jättekul nu när jag står här med mina svåra, svarta kläder och min purkna min. Ja, jag står ju här och smuttar på min öl i väntan på att en mingelfotograf ska komma förbi och föreviga detta underbara ögonblick. Just nu, när jag ser så otroligt svår ut. På en Weekday-fest, glöm inte att notera just det..."]

* Jonathan Johansson (gud, vade det känns om söndag idag, det är inte en riktig söndag utan Jonathan).
* Jag finner mycket nöje i att dra tillbaka klockan, tack jag vann 1 timme extra sovmorgon..!

Yes, där var listan håll tillgodo, den har antagligen inte gjort ditt liv mycket rikare men avhjälpt mitt behov av att skriva av mig. Tack för att du läste käre vän.






Kommentarer
Postat av: Jocke

Vilket tjusig blogg du har.

2009-10-31 @ 16:22:39
URL: http://cramp.se/magazine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0