Kryper till korset

Nu ni! Har äntligen hittat ett nytt band som jag totalt fallit för, jag föll platt på marken när första ackordet ljöd ur högtalaren. Detta är självklart ett nytt Brooklyn band men det är inte i närheten av MGMT eller Amazing Baby på det där elektroniska viset, nej för bövelen, Alberta Cross är ren och skär dunderrock med influens från 60-tal och 90-tal. Jag jag tackar och bugar och glider iväg till Debaser Slussen den 5 december. Nu är jag faktiskt extra glad att jag bor i Stockholm (tro det eller ej så längtar jag tillbaka till Linköping lite då och då), här har vi en riktig musikscen. Alberta Cross är som jag ser det bestående av sjukt snygga gitarrer och håller sig flytande med stor hjälp av sångarens desperata dock uttrycksfulla röst (sånt diggar jag vet ni - ex. Caleb i KOL), lyssna!

Klicka på bilden för att lyssna på Alberta Cross



Kommentarer
Postat av: Barro

41 sekunder in i Low Man och det låter riktigt bra man. Ska kompa feken med detta ikväll, utvärdering to come.

2009-11-25 @ 19:12:04
URL: http://twitter.com/boriys

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0