WTAI och midsommar på internationell mark

Ja hej! Nu åker jag iväg på en liten en veckas trip till mina två vänner i London, swinging London och jag kunde inte vara mer stocked. Men innan jag åker vill jag bjuda på lite Magic Numbers, fina fina Magic Numbers. Jag och Lydz var nämligen på WTAI och lyssnade på band efter band i spöregnet. Regnet rörde mig inte nämnvärt i ryggen då jag anser att Roskilde '07 var mycket mycket värre, jag visste också att jag kunde gå hem och sova i en varm säng vilket på Roskilde motsvarades av ett blöt och kall sovsäck, ni fattar vad jag menar?!

WTAI var bra! Kul att få se legender som Neil Young (mysgubbe som höjde medelåldern första dagen med minst 15 år) och Nick Cave. Feverray var riktigt spännande med sällsam stämning, festivalens mest uppfinningsrika scenkläder och lasershow. I halvtid var jag också inne i ett tält som Telia satt upp spelade rundpingis med Lydz och hennes syrra, kom till final en gång vilket var fantastiskt då jag aldrig varit en hejare på pingis (kan sådana färdigheter utvecklas senare i livet?).

Hursomhelst Magic Numbers spelade och trots tekniska problem var det finfint! Därför bifogar jag denna video från festivalen Benicassim 2007. Låten heter som bekant Take A Chance.



Kommentarer
Postat av: Anonym

midsommar på internationellt knark!!!

på hedåsvägen i sandviken lyssnar man på la roux nya skiva i källaren. det borde du göra också, moster!

2009-06-29 @ 20:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0