Något psykadeliskt till lunch?

Jag gillar aussieband, de har något positivt primitivt över sig. Band som kan gå barfota hela tiden och lapa sol närhelst de känner för det, det finns någon sorts grundläggande livsglädje. Det här uttalandet var självklart väldigt fördomsfullt och minst 80 % bär nog skor oftast, för de bor i städer och inte på stranden. Dessutom är det inte sol jämt. Jag borde veta, jag har varit där.


Men när det gäller Tame Impala tycker jag att beskrivningen passar väldigt bra. De har gått tillbaka till 60-talets sound och jag kan inte hjälpa att dra paraleller med Sgt Pepper och allt sånt psykadeliskt kring den tiden. Det är bra, jag gillar äldre rock. Tame Impala är som aussieband ska vara, lite hippies och barfota. Solbrända är de väl med. Dessutom svänger det.

De har släppt en självbetitlad EP om ni skulle vara intresserade.



Lyssna här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0