She's lost Control

Hej.

Jag och min bror spenderade nyårsdagens eftermiddag med film. Min julklapp till honom, filmen Control.
För er som inte hört talas om rullen kan jag berätta att filmen handlar om Joy Divsions sångare Ian Curtis korta men händelserika liv, han rycktes bort alldeles för tidigt. Fantastiskt svartvitt fotografi och en medryckande berättelse. Filmen är baserad på Ians änkas, Debroah, bok Touching from a distance och den är regisserad av Anton Corbijn som några gånger porträtterade bandet då de fortfarande spelade (se det kända tunnelbane fotot).




Han filmade videon till en av mina absoluta favoritlåtar, Love Will Tear Us Apart. Videon spelades in bara en kort tid innan Curtis bestämde sig för att ta sitt liv, endast 23 år gammal.
Filmen är ett konstverk, se den, om inte för historien måste ni se den för det briljanta fotografiet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0