I'm such a Drama Queen

"Yes, please Markus come to me..."

Jag är helt hooked på Laaksos låt High Drama. Om jag ska vara ärlig är jag hooked på allt som Markus Krunegård någonsin rört musikmässigt. Hooked to say the least.

Denna vecka har jag lyssnat på Laakso, Hets! och Krunegårds egna låtar från hans soloplatta Markusevangeliet. Om ni inte visste det så är Krunegård ett hopp för den svenska musikscenen, han säger det som ingen annan vill säga på ett ytterst komiskt vis när det krävs. Att han också är en fantastisk textförfattare och gör det lätt att känna igen sig i hans musik. Han är också en av få artister som har lärt sig att artikulera! Det ni!

Krunegård på Arvika festivalen i år. Foto: Caroline Östlund (jag)


Försökte embedd High Drama men ni får leta upp den själva, för det verkar inte fungera!

"Obviously something's gotta be done, I'm such drama queen"
-Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0