Det var en gång Sigur Rós...

Jag har sett dem en gång. De där Sigur Rós. På den tiden (Roskilde festivalen 2006) förstod jag nog inte deras storhet, inte alls som jag förstår det nu. De var riktigt bra där klockan 2-3, men jag hade mycket annat att tänka på den natten. Om det är något band jag kan bli tagen av är det Sigur Rós. Islänningarna har skapat en helt egen genre, drömsk falsettsång med all världens instrument som tillsammans skapar en enda märkvärdig men sagolik soppa. När man väl börjat lyssna på dem går det inte att sluta. I'm a Sigur Ros-addict, and I'm proud.

foto: aimestreet.com

Jag har under den senaste tiden haft dunkande rock och pop i mina hörlurar, men nu får det var nog ett tag (undantaget Laaksos låt High Drama). Jocke skrev ett svar till mitt inlägg om min väckningssignal (Ram Di Dams Chances) och berättade att han vaknade på bästa sätt med Sigur Rós låt Vaka i sin mobil. Kan inte tänka mig något bättre just nu.

Här nedan bifogar jag en video med Sigur Rós, det är en del av en dokumentär "Heima". I den här dokumentären har man följt bandet runt Island sommaren 2006, då de spelat ett antal spontana konserter på olika platser runt ön. Lyssna på deras sköna dialekt, men glöm för guds skull inte att lyssna på denna fantastiska musik.



Be well,
Carro

Kommentarer
Postat av: Tanja

haha, det har du faktiskt rätt i ;D folk blir väldigt röjiga på natten, vilket band det nu än är som spelar ;D



Jo, jag kände det också, efter att ha varit på Hultsfred två år i rad. Det första året var det helt klart mer darg i, kanske för att man var ung och dum, haha. Men ja, man borde uppleva det :) Nästa steg är Roskilde festivalen, som jag för övrigt såg att du hade varit på i detta inlägget :)



Aha, där ser man :) . Jag har nästan gjort tvärt om då. Jag gick natur i 1,5 år, sen samhälle i ett halv år, och nu äntligen frisör, som jag trivs sjukt bra med :)



fy fan va mysig låt, hur kan jag ha missat dom?



Desamma :)

2008-10-02 @ 02:23:30
URL: http://tanjan.blogg.se/
Postat av: Jocke

Glosoli vaknar jag till nu där har du den bästa väckningen lite mer "drag" i den ;)



Heima bland det vackraste som går att se i musikväg!?



Sigur Rós är alltid med mig, och personer som lyssnar på de tycker man genast om lite grann :) eftersom man "dömer" folk efter vad de lyssnar på så sant som det är sagt.



Sigur Rós Vs Magnus Uggla, välj själv.

2008-10-08 @ 06:49:46
Postat av: Carro-lobbyn

Jocke: hah, du kanske vaknar bättre och snabbare nu, med Vaka vill man gärna ligga kvar och snooza;)



Heima gör att man blir snäppet gladare.



Så sant som det är sagt, även fast det är dåligt att döma, vilket alla gör ändå, så är det ändå genom bra musik som man kan hitta vänner!



Sigur vs uggla? Sigur, hands down;) you know it!



2008-10-09 @ 18:07:41
URL: http://sockerlobbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0