Musik kan vara första hjälpen för din själ

Vi tackar och bockar för att The Knife's skivbolag, Rabid records, har tagit First Aid Kit under sina vingar. Syskonparet Söderberg är galet unga, men ytterst talangfulla. Gustaf (min musa) och hans vän Skog var och såg dem då de var förband åt First Floor Power. Då knäckte First Aid Kit totalt, enligt Gustaf. Efter att ha lyssnat en stund på deras myspace, kan jag förstå varför han blev såld.

Jag tycker att de låter lite som Tegan and Sara ibland (egentligen bara i låten "Cross Oceans"), Gustaf anser att de dominerande låter som Bright Eyes. Ja, vi har ingående diskuterat det här. Jag tror att Gustaf vinner i den här frågan, för när vi sedan tittade på deras influenser på mypsace, visade det sig att Bright Eyes ändå var deras främsta influens. Folkpop är vad de spelar iallafall.

Det ska ni veta, duktiga är de här flickorna. Så duktiga att PSL filmade dem för ett tag sedan och nu ligger filmen uppe på nätet.
Titta:



Fint fint fint fint!

Lyssna på First Aid Kit! Deras myspace är : www.myspace.com/thisisfirstaidkit

Trevlig helg hörrni!
Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0