[Hg] must dance

Ikväll blev studentpuben [Hg] knökfull med folk och kön ringlade längs husväggen ut mot Ryds centrum. Den stora ansamling individer berodde inte på den goda ölen och inte heller på den trevliga personalen. En långt efterlängtad konsert var planerad på klubben John Doe i Ryd, nämligen Johnossi's. Jag såg fler Johnossi t-shirts än jag någonsin skådat i samma lokal (det var nästan som en Iron Maiden konsert). Stämningen i luften gick inte heller att ta miste på, det låg någon sorts förväntan bland konsertbesökarna. När sedan Johnossi gick upp på scenen och drog av den första låten, verkade ingen bli besviken.
Moshpiten har nog aldrig varit såhär intensiv på flera månader, speciellt om man tänker tillbaka på när det senast var såhär mycket folk på John Doe. Då spelade Jens Lekman, som kör en lite annan typ av sväng och toner, lite mjukare som ni vet. Det var galet idag, folk dansade på som det inte fanns någon morgondag. Synd att jag inte fick med mig kameran.
Johnossi ägde scenen från början till slut och jag som inte direkt lyssnat aktivt på deras musik var fast från första tonen.
Tummen upp för Johnossi!

Det blir en lånad bild idag!


Foto : www.w-id.net

Hej!
Carro

Kommentarer
Postat av: John!

Johnossi är helt galet bra live! Dem får ett sånt otroligt ljud fastän det är endast 2 pojkar på scen!

2008-05-09 @ 08:16:57
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0