You're so young young x 2

Jag visste att musik kunde föra folk samman. Detta kan inträffa antingen med glada skrål in på småtimmarna eller med menande blickar över ett glas vin. Fast i praktiken fungerar det nog allra bäst utan alkohol. Då vet man att känslan och "bondandet" kommer från hjärtat.

Jag var inte medveten om att just My Darling YOU kunde få folk på fall...detta berodde främst på att jag ej tidigare hade lyssnat på dem. Jag visste fortfarande inte hur de lät innan jag stod inne på Linköpings främst fredagsklubb Atmosfär för några veckor sedan och vittnade "bonding" på dansgolvet. Låten som spelades var "Please Don't Talk To Me I Fall In Love So Easily". Nu såhär i efterhand förstår jag, MDY om några kan få folk att "bonda". Det vet Lydia och "tall guy" med.

Jag har försökt att hitta en bra video att posta med låten, men jag har (som säkert flera av er) bara hittat skräniga live versioner som ger mer bedrövelse än lycka, därför länkar jag er till deras myspace.

Kolla även in Mr Pedros version av låten här, bara för att få lite omväxling! För all del läs också Jerry Bomans artikel om Parklife -06, längst ned i texten står det om MDY och vilken känsla de frammanar.

mdy
Bild: giantswan.blogspot.se


I'm so young young young young...
/ Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0