Musik från "Down Under" - Del I

Idag känns som en söndag, den har alla kvalitéer en söndag ska ha; ♦ Röd dag ♦ Ledigt ♦ Laid-back ♦ Musik-letar-dag

Har också gjort världen en tjänts och käkat "fairtrade"-bananer, dock tillhör det icke mina söndagsrutiner. Förkylningen hoppas jag inte heller blir återkommande. Nu till det väsentliga i mitt inlägg, jag letar musik idag, ny musik. Jag tittar lite extra på mejl från intressanta musikdistributörer, lusläser dem riktigt noga, googlar nästan alla namn. "Myspacar" det mesta med.

image186
Foto: Lånad från belowpar.org

Har precis läst min källa för australisk musik, lyssnar på det första bandet jag fått träff på i min "googling", The Scare. Endast det faktum att sångaren går under namnet "Kiss Reid" fångar mitt intresse, när jag sedan läser ett av citaten de placerat på sin myspace (läs nedan) tvingas jag lyssna på dem, är jag övertygad? Bifogar det ovannämnda citatet:

"Righteous, thrilling, scary, loud - The Scare made my dick damn hard.? - James Jam, New Music Editor, NME

Svaret är nej, jag är inte övertygad. De låter plain, långt ifrån något som skulle få mig att "hårdna" om man ska ligga på samma uttrycksfulla nivå som Jam. Tråkigt nog är det många aussie band som låter precis såhär, dock är deras musikscen fantastisk, konstigt att detta inte riktigt går ihop. Missförstå mig rätt, jag tycker att det finns många duktiga musiker från Australien såsom Missy Higgins, Evermore och Wolfmother (missa absolut inte dem!) men jag är på jakt efter något extraordniärt! Jag ska fortsätta mitt letande, var så säker...

Detta ser ut att bli början på en följetong. För all del, om du har ett bra tips på ett aussieband värt namnet, skriv en rad så får dels jag hjälp i min jakt och någon annan lycklig själ kanske hittar sitt framtida favoritband.

" I said, "Do you speak-a my language?
He just smiled and gave me a vegemite sandwich"
-Carro

Kommentarer
Postat av: Skog

Vilken snygg lurvig svarthåriga man. är det the scare?

2008-03-26 @ 14:18:21
Postat av: Skog

Oj glömde tipsa om ett hett australienarband: Architecture in helsinki! http://www.myspace.com/aihmusic

2008-03-26 @ 14:20:25
Postat av: Carro-lobbyn

Japp Skog, hetingen är Kiss från The Scare ;)
Tack för tipset! Har bara hört talas om AIH, nu får jag ta mig i kragen och lyssna också :D

2008-03-26 @ 23:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0