Lovely Julian

image179

Denna man med sin fylliga stämma hörde jag för första gången våren 2005, jag hade precis upptäckt Myspace och kom av en slump in på hans sida. Julian Velard var en "struggeling" singer/songwriter från Brooklyn, New York. Han hankade sig fram genom att sjunga på sunkiga barer och hotel.
Jag blev direkt tagen av hans röst och djupa texter, från den dagen har jag varit ett "true fan".
Genom åren har det gått bättre och bättre och han har tagit sig länge och längre bort ifrån de sunkiga barerna i Brooklyn. I höstas när jag stod uttråkad och vikte jeans på mitt extrakneg hörde jag plötsligt en bekant stämma som spreds sig ut från högtalarna i butiken. Det var Julian Velard!
Julian släpper ÄNTLIGEN!! sitt debutalbum under våren med den stora jätten EMI i ryggen.
Nu kanske jag får chans och se den charmige krulltotten live och även ni kommer att fastna för honom,
LOVAR;)

//soff


Kommentarer
Postat av: Hillevi

Jag såg honom live häromkvällen, och han var GRYM :D Hade aldrig hört talas om honom förut, men grym röst och låtar, och dessutom rolig och trevlig. Nu är jag helt fast på hans musik, och funderar på att gå och se hans nästa spelning nästa vecka.
Googlade honom, och hamnade här när jag kollade de svenska resultaten.
Hoppas iaf att det går bra för honom, han snackade om att han snart skulle spela in en video och grejer :)

2008-04-17 @ 18:21:46
URL: http://entuff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0