Konk...har läckt!

image185

KONK

Jag är ingen recensent..men..
Nu har jag suttit och lyssnat på The Kooks nya skiva några varv (tack Lukas för tipset)!
Vet att den starka debutskivan är svår att bräcka..men jag är besviken..
Always where I need to be var rätt låt för den första singeln, en av de starkaste på skivan. Stormy weather, Mr Maker och Do You Wanna svänger och någon av dem hör vi nog som nästa singel. Det är mycket "make love to me", "I love you", "love love" genom hela skivan..inget emot kärlek men det blir nästan "cheesy".
En kul grej är sista spåret Tick Of Time där man hör de övriga i bandet ta ton.
Skivan känns såsig och inte speciellt dynamisk, saknar de riviga låtarna som man kan gå loss på.
Denna gång har Kooks samlat ett gäng "mellanlåtar" och det blir trist.
Den här skivan kommer nog gå hem hos tonårstjejerna men mig når den inte ut till.
Det är min första känsla, jag ska lyssna in mig mer så får se om jag ändrar mig.
Carro får ta och säga sitt och Ni andra läsare!
Vad tycker ni om KONK?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0