Väder och sånt

Jag sitter här inne, härligt ovetandes om kylan utanför (inte sommar här, skit). Eller jo, jag vet att den härskar därute men jag är inne och fryser inte ett dugg. Var ute på Holiday på F12, trevligt häng ändock på en hård stentrappa. Inspekterar nu min snygga hatthög, ser väldigt uttänkt ut men är vad jag vet inte alls det. Den översta är knöglig dessutom.


Bild från min excellenta mobilkamera: Caroline Östlund

Jag lyssnade som sagt på The Teenagers igår och blev irriterad på hur provokativa de verkar gå in för att vara. De har potential; den franska accenten, pratsången, den fransk-amerikanska krocken och lagom bra beats. Men för mig faller det på att de ska vara så uttänkt fula i mun. Javisst, kan vi säga att jag är pryd och så vidare, men just den känslan att de bara vill chocka folk och få publicitet ogillar jag starkt. För de får ju mediayta genom att säga meningar som "f*ck nicole" och "amercian c*nt". Många kids därute tycker nog att de är skitcoola just på grund av detta, kanske till och med musikjournalister prisar dem för sin avantgardistiska vinkling, men i hemlighet gillar de bara deras mod att säga skällsord på en livescen. Så om detta är Teenagers mål, så är jag provocerad.

Hooray!
Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0