Svettig lugg på Kungers

I helgen slet jag mig från mitt tentapluggande och åkte hem till Stockholm. Målet var Kungers konsert på Mosebacke. Efter någon öl eller drink (ungefär tre timmars väntande) ställde sig äntligen grabbarna på scen.
Tur att man har kul när Kungers spelar, annars hade jag varit surig en bit in på konserten. Men det ska jag säga, om man går på Kungers konserter svänger det och om du inte svänger med kommer du att bli mörbultad. Bäst att hoppa med för svettig blir du vilket fall som helst. Jen hade säkrat en bra plats långt fram, Linn, Soff och jag däremot hade på något vis hamnat i moshpiten... med x antal biffiga lads med mycket adrenalin. Mörbultad är det rätta ordet ändå.

soff

Kungers kör svängig ska/rock/reggae och deras musik gör dig glad. Kungers rytmer tvingar dig att röra på fläsket.
Kungers är snälla för att man fick med deras nya skiva Galaxen i biljettpriset. Kungers gör dig glad.


Kungers

Samtliga bilder har jag, Caroline Östlund tagit.

Du kan inte gå ifrån en Kungers konsert utan en svettig lugg, det ska jag säga er!

Lyssna på Kungers på myspace

/ Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0